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Google: Resultados do trimestre (ultrapassam expectativas)

O resultados líquidos do Google no último trimestre ultrapassaram as expectativas.

A receita do trimestre foi de 7,3 mil milhões de dólares, ou sejam um crescimento de 23% face ao ano passado.

Em relação ao lucro, ficou nos 2,93 mil milhões (380 milhões acima das estimativas), o que representa um ganho por acção de 7,64 dólares.

As acções do Google (GOOG), fecharam hoje nos 540,93 dólares (-0,44% face ao dia de ontem).

Veja a os slides de resumo dos resultados do terceiro trimestre:

Google released third quarter earnings a few minutes ago. Above are the slides showing its results. Revenues jumped 23 percent to $7.3 billion. Net income was up 18 percent to $2.2 billion. On a non-GAAP basis, earnings per share rose slightly faster to $7.64. This blew away the consensus estimate of $6.67 among Wall Street analysts.

Google ended the quarter with with $33.4 billion in cash and 23,300 employees (300 of those came from acquisitions). Paid clicks were up 16 percent on an annual basis. Cost per click was up 3 percent. Non-search revenues for the quarter (which includes Google Apps for Enterprise) were $254 million, up 35 percent for a year ago, but slightly down from $258 million in the second quarter.

Google also offered some new numbers on some of its non-search businesses. Non-text search, including display ads from DoubleClick and YouTube ads, are on a $2.5 billion revenue run-rate. Google is putting ads on 2 billion video views a week. And mobile search is on track to be a $1 billion business this year.
Via: TechCrunch

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Nuno Ribeiro
Country Manager da agência de inovação FABERNOVEL. Autor do livro Gerir na Era Digital (2011). Licenciado em Economia pela Universidade Católica de Lisboa, onde também concluiu um curso avançado de Gestão de Empresas Tecnológicas e uma pós-graduação em Gestão de Media e Entretenimento. Diretor a unidade Negócio Multimédia do grupo Controlinveste (2008 a 2012). Diretor da unidade de negócios de Internet do grupo Cofina Media (1999 a 2008). Consultor do secretário de Estado da Comunicação Social para a área digital (1997 a 2002).
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