O mercado de publicidade nas plataformas móveis estão em grande crescimento. Nos Estados Unidos o mercado de display mobile (banners em sites e aplicações para plataformas móveis), vale cerca de 390 milhões de dólares.
As estimativas para 2011 apontam para 1,9 mil milhões de dólares de publicidade nas plataformas móveis (display e search).
Google (19%) e Apple (18,8%), são os maiores players deste mercado.
A Millennial Media, detida por cinco fundos de investimento ocupa a terceira posição (15,4%). Está debaixo de olho dos gigantes (Google, Apple, Microsoft, Nokia e Yahoo!) e vai seguramente ser adquirida nos próximos meses… só falta adivinhar por quem?
Some highlights:
- The mobile display ad market was about $390 million in 2010, according to IDC. Google had 19% share, Apple had 18.8% share, and Millennial Media had 15.4% share.
- Apple’s share is particularly impressive because it only started iAds in the second half of the year.
- Google is crushing everyone in mobile search advertising, commanding 91.4% of the $487.3 million market, according to IDC. Yahoo had 2% of the market and Microsoft had 1.6% of the market, IDC estimates.
- Google’s combined presence in search and display make it by far the biggest player. But it has hardly dominated mobile display advertising, which is why it spend $750 million on AdMob in the first place.
- Fonte: Business Insider