
EUA: iOS cresce 65% e Android decresce 22%
A quota de mercado do iOS (iPhone, iPad e iPod Touch), da Apple aumentou a sua quota de mercado no segmento de smartphone nos Estados Unidos nos meses de Outubro e Novembro, face ao trimestre anterior em 65% enquanto que o Android da Google cerca de 22%.
Esta subida do iOS foi influenciada pelo lançamento do iPhone 4S que foi disponibilizado nos Estados Unidos principais mercados mundiais a 14 de Outubro.
Neste estudo de mercado ainda não está reflectido o mês de Dezembro, mês decisivo na contabilidade do último trimestre devido ao fator Natal.
Todos os restantes players neste segmento de mercado, continuam a perder quota e com valores cada vez menos espressivos quando comparado com o iOS e Android.
Stunning data from NPD: Apple’s iPhone sales nearly matched Android sales in October and November in the U.S.
As you can see Android has 47% of the market compared to Apple’s 43%. That is a dramatic change from the third quarter when Android had 60% of the market to Apple’s 26%.
Of course, in the third quarter, consumers were waiting for a new iPhone. After Apple released the iPhone 4S, people went nuts buying iPhone 4Ss, helping Apple narrow the gap.
Another thing to note: Analysts have believed that Verizon customers have been waiting on a new iPhone since February. Many skipped buying an iPhone 4 on Verizon under the assumption that Apple was about to release a new iPhone that made the iPhone 4 look old.
Once Apple released its latest and greatest phone on Verizon, Sprint, and AT&T, it gave Apple a more level playing field in the U.S. from a market share perspective.
Unless Android phones sold like crazy in December, Apple could have finally made a significant dent in Android’s skyrocketing market share.
Fonte: Business Insider
E a Google a perder uma guerra! Muito bom 😛
E também não esquecer que o iPhone 4S veio com um killer price para o mercado americano
😉